Gaswinning Waalwijk? Laat de Minister weten wat er je van vindt!

11 juni 2018

Gaswinning Waalwijk? Laat de Minister weten wat er je van vindt!

Het wordt je door minister Wiebes niet makkelijk gemaakt: laten weten wat je van de uitbreiding van de gaswinning in Waalwijk vindt. Er is geen website waar je een berichtje achter kunt laten, er is zelfs geen e-mail adres. Nee, alleen per post kun je officieel je mening over de plannen aan het ministerie kenbaar maken.

Dit gebeurd via een zogenaamde zienswijze. Daarin geef je aan waarom je het niet eens bent met de uitbreidingsplannen. Dit hoeft echt geen juridische taal te zijn: gewoon jouw mening in jouw woorden.

Toch kan het lastig zijn om dat op papier te zetten. Daarom hebben wij een standaard zienswijze geschreven. Je kunt deze zo gebruiken, maar mocht je delen aan willen passen kan dat natuurlijk ook.

In een flink deel van Waalwijk komen wij zaterdag 16 juni langs met deze zienswijze. Hoewel we veel mensen zullen spreken, kunnen we helaas niet álle Waalwijkers aan de deur treffen. Daarom zetten we de zienswijze, en een korte toelichting daarbij, ook hier op onze site. Je treft de documenten onder dit bericht aan.

Als je je zienswijze klaar hebt, kun je deze sturen naar:

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
Inspraakpunt Winningsplan Waalwijk-Noord