Red de bushalte

In West-Brabant is recent de aanbesteding gedaan voor het openbaar vervoer, in Den Bosch en Tilburg stonden de stakende buschauffeurs op de opstapplaatsen en tussen Helmond en Eindhoven dreigen 30% van de buslijnen te verdwijnen. Het is geen onbekend verhaal dat sinds de vermarkting van onze bus vervoerder er lijnen zijn verdwenen, de kwaliteit achteruit is gegaan voor medewerkers en gebruikers en de kaartjes alleen maar duurder zijn geworden.

Er speelt zich een kaalslag af in Brabant die iedere Brabander raakt. Dorpen worden steeds meer geïsoleerde eilandjes, vervoer binnen steden verdwijnt en mensen worden steeds afhankelijker van de auto. Dit verkleint de mobiliteit van mensen zonder auto, is belastend voor het milieu en zorgt ervoor dat de dorpen steeds geïsoleerder worden. Met andere woorden het OV in Brabant wordt steeds verder uitgekleed. We willen er in ieder geval voor zorgen dat er niet nog meer bushaltes gaan verdwijnen via een inwonersvoorstel.

Praktische informatie voor het inwonersvoorstel vindt u hier.

De gegevens worden alleen gebruikt voor het inwonersvoorstel en zijn noodzakelijk vanuit de provincie

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)