SP onaangenaam verrast door mail Brabants kenniscentrum voor kunst en cultuur

10 december 2010

SP onaangenaam verrast door mail Brabants kenniscentrum voor kunst en cultuur

De SP werd onaangenaam verrast door een mailtje van het Brabants kenniscentrum voor kunst en cultuur (bkkc) waarin zij medewerking vragen voor een behoefte- en tevredenheidsonderzoek.
Zij schrijven: “Wij willen onze dienstverlening optimaal laten aansluiten op de wensen en behoeften van het Brabantse culturele veld en onze andere relaties. Daarom doen we samen met adviesbureau LAgroup Leisure & Arts Consulting een uitgebreid behoefte- en tevredenheidsonderzoek. Hiervoor zijn wij erg benieuwd naar uw mening.”

Over de hele linie wordt er op kunst en cultuur bezuinigd. Het bkkc is er speciaal voor opgericht om de kunst en cultuur in Brabant te ondersteunen. Je zou denken dat ze dan wel een idee zouden hebben hoe ze dat moeten doen. Gewoon omdat het hun werk is. Maar nee, daar hebben ze dan weer een adviesbureau voor nodig. En we weten allemaal wat die kosten. Misschien is het een ideetje voor de kunstenaars om zelf maar zo’n adviesbureau op te zetten. Dan kunnen ze nog ergens hun aandeel in de kunstsubsidie vandaan halen.
In ieder geval lijkt het de SP zeker niet de beste inzet van subsidiemiddelen om nog maar eens te onderzoeken wat bkkc zou moeten doen in plaats van het gewoon te doen!

Marijke Kamphorst & Mia van Boxtel