Breng de bus weer naar het centrum van Rooi

3 december 2008

Breng de bus weer naar het centrum van Rooi

Sinds een paar jaar doen de lijnen 155, 156 en 157 niet meer het centrum van Sint-Oedenrode aan, maar rijden langs de kern van dit dorp en de bushalte aan de Markt is logischerwijs opgeheven. Met name de oudere bewoners van zorgcentrum Odendael – die voornamelijk zijn aangewezen op OV – ondervinden dagelijks de negatieve gevolgen van de destijds gemaakte keuze. Zij moeten een relatief grote afstand (ruim tweeduizend stappen) afleggen om de dichtstbijzijnde bushalte te bereiken. Onlangs heeft de plaatselijke afdeling van de SP een petitie overhandigd aan de verantwoordelijke wethouder van Sint-Oedenrode – ondersteund door ongeveer 600 handtekeningen – waarin onder meer wordt gevraagd om de halte aan de Markt weer in gebruik te nemen.

Mahmut Erciyas van de statenfractie van de SP heeft hierover de volgende vragen aan het college van Gedeputeerde Staten gesteld:

1. Is het college bereid om de hierboven genoemde buslijnen via een nader te bepalen route weer door het centrum van Sint-Oedenrode te laten rijden?
2. Zo nee, ziet het college andere mogelijkheden om het OV-gebruik laagdrempeliger c.q. makkelijker te maken voor met name de oudere inwoners van het centrum van Sint-Oedenrode?