Raad Goirle wil terecht geen geld uittrekken voor nieuwe bushaltes

23 november 2019

Raad Goirle wil terecht geen geld uittrekken voor nieuwe bushaltes

Eerder dit jaar had de SPafdeling Goirle ruim 700 handtekeningen aan het college aangeboden. Die bewoners van Goirle willen de “oude” route van buslijn 2 behouden. De gemeente had bovendien op die route voor een behoorlijk bedrag aanpassingen doorgevoerd om de bus zo goed mogelijk door de wijk te kunnen laten rijden. Daarna besloten Arriva en de provincie plotsklaps eenzijdig, dat de bus die aangepaste  route niet gaat rijden maar wel een andere route die de bus tijdens de verbouwing reed.

Bij de afgelopen begrotingsbehandeling zag de SPfractie tot haar grote verbazing een post van 115.000 euro (!) op de rol staan voor aanpassing van twee bushaltes op de “ nieuwe” route, die bijna niemand in Goirle wil. Met een motie kreeg de fractie bijna unanieme steun voor de opvatting (alleen het CDA was tegen), dat de gemeente het geld voor die aanpassing maar moest halen bij Arriva en de provincie. Een “zuchtende” wethouder is met deze boodschap op pad gestuurd.

De SPfractie Goirle is blij met die brede steun voor haar motie en is zeer benieuwd naar het vervolg.