Gaswinning in het Hart van Brabant: SP organiseert actieberaad

21 augustus 2018

Gaswinning in het Hart van Brabant: SP organiseert actieberaad

Voor de zomer trok de SP massaal de wijken boven de gasbel onder Waalwijk in. In korte tijd spraken de activisten honderden bewoners en verzamelden maar liefst 303 zienswijzen tegen de voorgenomen plannen om de gaswinning uit te gaan breiden met behulp van fracken. Vrijwel iedereen gaf aan zich zorgen te maken over plannen.

De SP geeft maandagavond 3 september een vervolg aan haar wijkbezoek. De bewoners zijn afgelopen tijd op verschillende bijeenkomsten geïnformeerd over de plannen. Dat gaat de partij niet overdoen, maar zal de avond meer richten op de vraag: hoe winnen wij samen de strijd tegen de uitbreiding van de gaswinning in Waalwijk, maar ook in Loon op Zand en Tilburg?

De avond staat onder leiding van SP-kamerlid Sandra Beckerman en fractievoorzitter Maarten Everling van de SP in de Provinciale Staten van Brabant. Beiden waren ook aanwezig bij de actie in Waalwijk voor de zomervakantie. Beckerman: “We hebben vaker gewonnen, de strijd tegen de schaliegaswinning in Brabant bijvoorbeeld. Recenter nog won de gemeente Krimpenerwaard een zaak tegen Vermilion en komt er geen proefboring in Haastrecht.” Everling vult aan: “Maar deze strijd wint niemand alleen, maar samen kunnen we winnen. Daarom organiseren wij deze bijeenkomst.”

De bijeenkomst vindt plaats op maandag 3 september in het NH Hotel Waalwijk aan de Bevrijdingsweg 1, in Sprang-Capelle. Inloop is vanaf 19.30 uur en we starten om 20.00 uur. Uitgenodigd zijn alle bewoners die te maken krijgen met de gaswinning in het hart van Brabant.