SP Brabant wil zonneparken op toekomstige bedrijventerreinen

10 september 2015

SP Brabant wil zonneparken op toekomstige bedrijventerreinen

Momenteel zijn er in Brabant diverse terreinen aangemerkt als toekomstig bedrijventerrein.Met de kennis van nu moeten veel gemeenten echter concluderen dat er de komende jaren veel minder vraag is naar percelen dan men eerder voorzien had.

De SP fractie is van mening dat deze terreinen in het kader van de duurzaamheidsdoelstellingen, perfect dienst kunnen doen als zonnepark. Het artikel wat vandaag in het Brabants Dagblad en het Eindhovens Dagblad stond, geeft uitstekend weer dat er vanuit diverse ontwikkelaars veel interesse is om zonneparken te ontwikkelen. Op diverse locaties in binnen en buitenland zijn soortgelijke parken al een groot succes.

Daarom heeft de SP-Statenlid Joep van Meel de volgende vragen aan het college van Gedeputeerde Staten gesteld:

1.Is het college op de hoogte van artikel van vandaag in het Brabants Dagblad het Eindhovens Dagblad met de titel "Ruim baan voor het zonnepark"?

2.Stimuleert het college momenteel soortgelijke initiatieven in Brabant?

3.De SP fractie is van mening dat diverse Brabantse "toekomstige bedrijventerreinen" zich prima lenen voor dergelijke initiatieven, deelt het college deze opvatting?

4.De SP fractie is van mening dat het bedrijventerrein bij Heesch West een ideale locatie is voor een grootschalig zonnepark, hoe staat het college hier tegenover?