Meldpunt Ervaringen Busvervoer Noord-Brabant

26 januari 2015

Meldpunt Ervaringen Busvervoer Noord-Brabant

Foto: SP Noord-Brabant

Op 14 december 2014 is in Noord-Brabant de nieuwe concessie voor het Busvervoer ingegaan. Arriva is de busmaatschappij die in heel Brabant
met uitzondering van het SREgebied de nieuwe dienstregeling rijdt.

Er zijn meteen nogal wat klachten bij onze SP-fractie binnengekomen. Maar we weten ook, dat op een aantal plekken de dienstregeling is verbeterd.

We zijn daarom erg benieuwd naar uw ervaringen, goed of slecht, met de nieuwe situatie. Ook het
buspersoneel nodigen we van harte uit om te reageren. Geef bij uw
reactie a.u.b. wél aan om welke buslijn(en) het gaat.

Op 13 februari a.s. praat de Statencommissie Mobiliteit over de nieuwe dienstregeling . De SP-fractie wil de tot dan toe binnengekomen ervaringen daarbij betrekken.

Meldt hier uw ervaringen !

Foto: SP Noord-Brabant

Reacties

Elke Arriva-stadsbus heeft minder zitplaatsen dan de Veolia-stadsbussen (ongeveer 48:28). En de been- en voetruimte is bij meer stoeltjes krapper in de Arriva-bussen dan toen in de Veolia-bussen. Positief: de tv-schermen met haltenamen daarop. Jammer alleen, dat de Brabantse omroep-stem van de bushaltenamen een Randstedelijke omroep-stem is geworden.

Beste SP vertegenwoordigers, als buurtbus chauffeur kom ik nogal eens tegen dat mensen met een OV pas(gepropagandeerd door onze betrouwbare overheid) 30% meer mogen afrekenen als bij aanschaf van een rittenkaartje.
Dit zie ik als een gelegaliseerde diefstal door de overheid , bij vervoer door de provincie.
de Arriva vertegenwoordiger geeft aan dat "De Provincie"dat regelt.
Voor mijn rechtsgevoel zijn dit situaties die we kunnen verwachten in landen met een weelderige corruptie en machts cultuur ,maar niet in Nederland.
(Voorbeeld Liempde -Den Bosch ,kaartje €3,50 ,met normale OV €4,52)
Voor het laten inbouwen van rolstoelliften ,welke voor een leuke prijs in de buurtbussen zijn ingebouwd, een andere keer voor uw aandacht.
"REKEN AF"is toch uw motto

m.vr gr Cees van Eijndhoven