Provincie blundert weer bij aanbesteding busvervoer

14 maart 2014

Provincie blundert weer bij aanbesteding busvervoer

Naar nu blijkt heeft Veolia bij de bieding op het busvervoer in Noord-Brabant door de schuld van de provincie een fout rekenmodel gebruikt en ten onrechte in eerste instantie de aanbesteding in West-Brabant toegewezen gekregen. Na protest van mededinger Arriva is die fout aan het licht gekomen en moet de concessie alsnog aan Arriva worden gegund.

De SP Statenfractie heeft met stomme verbazing hiervan kennis genomen. Wij meenden, dat de provincie had geleerd van het geblunder bij de vorige aanbestedingen en nu de zaakjes goed op orde had. We moeten constateren, dat dat niet het geval is en er nu weer een tijd vol onzekerheid voor West-Brabant en het personeel van Veolia aanbreekt. Of betekent dit zelfs, dat de hele aanbesteding overgedaan moet worden? Of moeten provincies maar beter helemaal stoppen met dit circus van aanbestedingen, nu blijkt dat ze dat blijkbaar toch niet goed toe in staat zijn? Het hoeft niet van Europa!

We vinden dat er in ieder geval zo snel mogelijk duidelijkheid moet komen in het belang van alle partijen en zullen daar bij GS ook op aandringen.