Parma en Gestel

1 maart 2013

Parma en Gestel

Vanwege de kosten en kritiek daarop ging een reis naar Parma van een tiental statenleden en ongeveer 40 deelnemers van instellingen niet door. Wat blijkt nu? De geraamde kosten van een reis naar Parma kwamen uit op ongeveer € 50.000,- De kosten van het overleg in Sint-Michelsgestel blijken uit te zijn gekomen op ongeveer € 47.000,- Wat is nu de conclusie?

Je zou kunnen stellen dat er net zo goed naar Parma gereisd had kunnen worden. Of: “Jeetje, wat is Brabant duur in vergelijking met Italië” Of misschien toch: “Had het niet wat goedkoper gekund in Sint-Michelsgestel?”
De SP denkt dat het laatste het geval is. Met ongeveer 50 mensen twee dagen overleggen in een oord in Sint-Michelsgestel, uiteraard met overnachtingen, van ongeveer € 50.000,- , dus bijna € 1000,- per persoon, is toch wel heel erg duur.
In deze tijd waarin de politiek predikt dat er moet worden bezuinigd, zou wat meer soberheid zeker op zijn plaats zijn geweest. Voor de helft van het bedrag hadden er ook twee prima overlegdagen kunnen zijn!