Ook Veghelse ondernemers kiezen niet voor asfalt

21 februari 2011

Ook Veghelse ondernemers kiezen niet voor asfalt

Afgelopen zaterdag (19 februari) nam SP-statenlid Willemieke Arts deel aan een verkiezingsdebat in Veghel. Dit debat was georganiseerd in het Jumbo-auditorium door Veghelse ondernemers in samenwerking met de gemeente.

Tot haar genoegen merkte Arts dat ze met het SPstandpunt: “geen nieuw asfalt, tenzij het duidelijk bewezen nut heeft. Eerst aandacht voor andere oplossingen, als goed openbaar vervoer, vervoer over water, slimmer gebruik van bestaande wegen, etc.” in deze ondernemersomgeving opvallend goed uit de voeten kon.
De Veghelse ondernemers lieten een noodkreet horen voor wat betreft de leefbaarheid en bereikbaarheid. Ze willen als Brabantse centrumgemeente voor 26.000(!) werknemers van de nieuwe Staten vooral een goede bereikbaarheid via het H(oogwaardig) O(openbaar) V(ervoer), via het water (Zuid Willemsvaart en Wihelminakanaal), via het spoor (Duits Lijntje) en oplossing van knelpunten op korte termijn.

Alle partijen (alleen de PVV ontbrak) zegden hun steun toe en mochten daar ook op afgerekend worden. Daarmee gaan met name de VVD, het CDA maar ook de PvdA het moeilijk krijgen. Zij stemden onlangs vóór het ‘Asfaltfonds’ van de provincie. Daarmee is dat deel van het Essentgeld bestemd voor zaken als HOV en spoor in de provincie door deze partijen bewust weggestemd.