Bewoners Maria-oord in actie voor een echte bus

13 december 2010

Bewoners Maria-oord in actie voor een echte bus

Terwijl gedeputeerde Lily Jacobs met flyers en gratis koffie aandacht probeerde te krijgen voor de vernieuwde dienstregeling, waren het vooral de bewoners van het Rosmalense verpleeghuis Maria-oord die vanochtend in Uden op het busstation in de belangstelling stonden.

De SP staat de bewoners al meer dan een jaar bij in hun strijd voor een gewone bushalte en toen de bewoners aangaven actie te willen voeren, waren we natuurlijk ook graag bereid om mee te gaan.

Vanaf 7 uur vanmorgen waren we met onze borden en het grote spandoek (foto2 en 3) aanwezig om nogmaals te proberen een echte bus te krijgen bij Maria-oord.
De gedeputeerde vond dat de bewoners maar tevreden moeten zijn met de aanpassing van de buurtbus, die vanaf nu niet meer gebeld hoeft te worden, maar die gewoon een vaste dienstregeling heeft. Inderdaad een stapje vooruit, maar helaas rijdt die buurtbus niet ’s avonds en in het weekend en gaat de buurtbus ook maar tot Rosmalen.
Jan Burg van de bewonersvereniging mocht zijn zegje ook doen voor de camera van Omroep Brabant