Excuses van Gedeputeerde en ambtenaren aan SP

5 december 2009

Excuses van Gedeputeerde en ambtenaren aan SP

Vol verwachting klopt ons hart” In deze tijd van het jaar veel gezegd en gezongen.
Wij wachten echter al 7 maanden op de uitwerking van ons initiatiefvoorstel “Kunst met een kleine “k” en een grote “J” In maart is dat voorstel unaniem aangenomen in de Staten en dan verwacht je toch dat er wat mee gedaan wordt.

Een paar maanden geleden hoorden we al dat het voorstel helemaal veranderd was en daar waren we het niet over eens. We gaven de ambtenaar de boodschap mee hun huiswerk opnieuw te maken. Het werd een tijd stil en bij de commissievergadering over de begroting vroegen wij naar het verloop. Daar hoorden we dat er een nieuw voorstel kwam wat in de commissievergadering van 27 november besproken zou worden. Voordat we in die commissievergadering echter van wal konden steken kreeg de gedeputeerde het woord en maakte daar haar excuses voor hoe alles gelopen was. De voorzitter dacht daarmee dat de kous af was maar dan hadden ze toch een misrekening gemaakt. Wij kregen dus als eerste het woord en wij hebben de gedeputeerde eens goed uitgelegd dat het van een grote minachting getuigde voor de leden van de Staten en dat het hier net lijkt of de ambtenaren de baas zijn. Alle partijen sloten zich hier bij aan. Tijdens die vergadering kregen we nog een handgeschreven excuusbrief van de directie van de verantwoordelijke ambtenaar.
Uiteindelijk werd besloten dat het oorspronkelijke voorstel uitgevoerd zal worden en het mag zelfs voor € 10.000 meer dan de € 15.000 die in het voorstel stond.

Marijke Kamphorst