ESSENT, houden of verkopen? Debat op 16 februari

6 februari 2009

ESSENT, houden of verkopen? Debat op 16 februari

Onder deze titel organiseert de SP statenfractie Noord-Brabant een openbaar debat in de Verkadefabriek, Boschdijkstraat 45 in Den Bosch op maandag 16 februari 2009 van 20.00 uur tot ongeveer 22.00 uur.

Het duurt nog een aantal maanden voordat de Gemeenteraden en Provinciale Staten een definitief besluit moeten nemen over de toekomst van het energiebedrijf Essent.
Is het verstandig om het bedrijf te verkopen aan RWE, of is het verstandig het bedrijf in overheidshanden te houden?

Over deze centrale vraag zullen Frank van den Heuvel, directie Zeeuwse energiebedrijf Delta, Prof. Hans Schenk, fusie-econoom, dhr Buttingha-Wichers, dir. Corporate Communicatie Essent, dhr. Michiel Boersma, voorzitter Raad van Bestuur Essent,Hendrik Rood, vooraanstaand consultant Telecommunicatie, de Brabantse Gedeputeerde Annemarie Moons en Paulus Jansen, Tweede Kamerlid SP met elkaar in gesprek gaan.

De avond zal worden ingevuld aan de hand van tweegesprekken onder leiding van Karel Beckman, hoofdredacteur van The European Energy Review, een kwaliteitsvakblad voor de energiewereld.

Daarnaast zal er volop de gelegenheid zijn om vanuit de zaal vragen te stellen aan de aanwezige gasten.

Het aantal plaatsen is beperkt, wilt u zeker zijn van een plaats, reserveer dan via brabant@sp.nl onder vermelding van uw naam en adres.