SP organiseert openbare discussie-avond intensieve veehouderij in Diessen

7 december 2007

SP organiseert openbare discussie-avond intensieve veehouderij in Diessen

“Megastallen: Goed idee of weg ermee?”

een goed idee of weg ermee?
De SP-Statenfractie in Brabant organiseert aanstaande woensdagavond 12 december een openbare discussie-avond over de zogenaamde “megastallen”. Oftewel de grootschalige ontwikkeling van intensieve veehouderij in de provincie. De avond vindt plaats in zaal Hercules in Diessen, aanvang 20.00 uur. Diessen is als locatie voor de avond gekozen mede vanwege de plannen voor vestiging van een grote veefokkerijj voor 13.000 varkens in die gemeente.

Voor- en tegenstanders zullen op deze avond met elkaar in debat gaan over de voor- en nadelen van de intensivering van de veeteelt in Brabant en daarbuiten. Naast politici en maatschappelijke organisaties zullen ook omwonenden en andere belanghebbende burgers de gelegenheid krijgen om mee te praten.
Gespreksleider van de avond is Ron Lodewijks van het Brabants Dagblad.

19:30u: Ontvangst met koffie en thee
20:00u: Opening van de avond
21:00u: pauze
21:15u: Paneldiscussie
Aansluitend discussie met de zaal
22:30u: Afsluiting met biologische borrelhapjes

Na afloop is er nog gelegenheid tot informeel napraten in het café van het zalencentrum.

Partycentrum Hercules is goed bereikbaar met het openbaar vervoer, het busstation is op 5 minuten loopafstand. Er is voldoende parkeergelegenheid. Ook is de locatie rolstoeltoegankelijk.