Rapport “Gemopper op de Taxihopper” aangeboden

25 september 2006

Rapport “Gemopper op de Taxihopper” aangeboden

Anne Reijs overhandigt het rapport aan de heer Verbeeten
Met een riksja kwam Anne Reijs voorrijden om het rapport ‘Gemopper op de Taxihopper’ te overhandigen aan het bestuur van de Taxihopper in Uden. Dit rapport werd opgesteld naar aanleiding van een klachtenlijn van de SP Statenfractie en de SP-afdelingen in het Taxihoppergebied. “Wij hebben het niet geschreven, maar de mensen die ons hun verhaal hebben verteld,” hield Anne Reijs de aanwezige gemeentebestuurders voor. Hoewel de klachten er niet om liegen, worden in het rapport ook uitvoerbare voorstellen gedaan voor oplossingen.

Namens het bestuur, dat bestaat uit de wethouders van de 14 deelnemende gemeenten, nam de heer J. Verbeeten het rapport in ontvangst. Wel meende hij het werk te moeten diskwalificeren door het een verkiezingsstunt van de SP te noemen. “Als alle partijen zulke rapporten gingen schrijven, waar bleven we dan?” vroeg hij zich hardop af. Hij was blijkbaar vergeten dat op het moment van de meldweek er nog helemaal geen sprake was van de val het kabinet en van vervroegde verkiezingen. Anne Reijs merkte fijntjes op dat de SP altijd klaar staat voor de mensen, verkiezingen of geen verkiezingen.

De heer Verbeeten beloofde het rapport zorgvuldig te lezen en het naast de klachten te leggen die het bestuur zelf ontvang. Om te kijken of het wel waar kan zijn wat wij schrijven. De toon van de uitwisseling stemde niet erg gerust. Worden de klachten van Taxihopperklanten door Connexxion al niet erg serieus genomen, ook de opdrachtgevers lijken zich zeer terughoudend op te stellen. Wij zullen het nauwlettend volgen, namens de gedupeerde klanten, beloofde Anne Reijs dan ook

Het rapport vindt u hier