Veel steun voor initiatief SP

27 juni 2006

Veel steun voor initiatief SP

Het initiatiefvoorstel van de SP om te komen tot experimenten met gratis openbaar busvervoer voor specifieke doelgroepen zoals bijvoorbeeld 65-plussers en scholieren kon rekenen op veel steun in Provinciale Staten, helaas net niet genoeg om het voorstel aangenomen te krijgen.

De PvdA, Groen Links, D66, LPF, CU/SGP en Leefbaar Brabant/Bof steunden het voorstel van de SP. Het CDA en de VVD echter wezen het voorstel af, en omdat zij samen een meerderheid in de staten hebben, moeten we helaas nog een tijdje wachten voordat de provincie zich echt gaat inzetten voor gratis openbaar vervoer.
Lang zal het echter niet meer kunnen duren, voordat ze toe zullen moeten geven.
Steeds meer gemeenten, ook grote steden, geven duidelijk aan dat zij willen beginnen met gratis Openbaar vervoer voor doelgroepen. En dat gebeurt niet alleen in plaatsen waar de colleges gevormd worden door bijvoorbeeld PvdA, SP en Groen Links, maar zeker ook in plaatsen waar zowel de VVD als het CDA mede aan de macht zijn. Denk hierbij maar aan steden als Den Bosch, Eindhoven, Tilburg en Breda.
Hopelijk zullen de plaatselijke VVD-ers en CDA-ers hun provinciale partijgenoten snel weten te overtuigen!