Ingezonden foto's landschappen

9 januari 2006

Ingezonden foto's landschappen

De gemeente Oosterhout en de provincie lijken aan te sturen op een nieuwe weg door de Duiventoren zonder dat naar betere oplossingen gezocht is. De totale hoeveelheid verkeer rond Dongen zal toenemen, terwijl de A27 het verkeersaanbod nu al niet kan verwerken. Meer asfalt is geen oplossing.

Duiventoren, Dongen

De bewoners van Oosteind, die menen dat de nieuwe weg voor hen een oplossing biedt, zullen bedrogen uitkomen. Oosterhout heeft op hun buurt al een begerig oog laten vallen voor nieuwe bedrijvigheid en woonwijken. De verkeersdruk op de Heistraat zal volgens een studie van bureau Goudappel Coffin dan ook nauwelijks verminderen. Moeten we voor deze bedenkelijke resultaten onze Duiventoren verpesten en heel veel geld weggooien om een enorme extra luchtvervuiling te veroorzaken? SP Dongen vindt van niet!

Grave

Grave: Gaaiweg, Valeweg en Wijnroemer. Het idee is ‘spontane, natuurlijke bosvorming’, het resultaat is rotzooi.
Het gaat de gemeente kennelijk om subsidie en opbrengst uit houtkap. Hout dat niets opbrengt, blijft gewoon liggen. Bomen kappen (ook illegaal) is goedkoper dan verantwoord bosonderhoud. Er wordt dan ook niet herplant.
Gezichtsbepalende bomen zijn al gemerkt voor de kap, in conflict met de beleden visie en zeer tot verdriet van de recreanten en de Graafse bevolking. Ook SP Grave is er niet blij mee.