Fractiebudget

1 september 2004

Fractiebudget

Sinds de invoering van het dualisme worden de statenfracties bedolven onder de duizenden euro’s aan fractiebudgetten. De SP bekeek eens hoe sommige fractie al dit geld besteden. De VVD besteedde in negen maanden tijd voor ongeveer 3.000 euro aan luxe broodjes en gaf van het gemeenschapsgeld ook nog eens een afscheidsfeestje voor ex-statenleden van ruim 3.000 euro.

De LPF-fractie slaagde erin om met zijn tweeën, terwijl ze samen van de provincie al gratis en voor niks drie complete computers met toebehoren hebben gekregen, voor ruim 6.000 euro aan automatiseringskosten op te voeren!!! Maar terwijl de provincie ook alle reiskosten van werkbezoeken en voor verga-deringen en commissies op het provinciehuis vergoed, slaagde deze tweemansfractie er ook nog eens in om over 9 maanden in 2003 3.500 euro aan reiskosten op te voeren. Hier stinkt volgens de SP het een en ander. Daarom willen we een gedegen accountantsonderzoek en betere regels voor de toekomst!

Overigens heeft de SPstatenfractie aardig wat duizenden euro’s van het budget overgehouden, die keurig teruggaan naar de proivincie, het is tenslotte gemeenschapsgeld, nietwaar?