SPmotie luchthaven Budel unaniem aangenomen

27 september 2013

SPmotie luchthaven Budel unaniem aangenomen

De SP heeft samen met de PvdA in de PSvergadering van 20 september 2013 een motie ingediend, waarin Gedeputeerde Staten worden opgeroepen om de geluidsbelasting voor Budel Dorplein door het vliegveld met alle mogelijke middelen binnen de perken te houden. De geluidsbelasting was enorm toegenoemen sinds een proef met een andere vliegroute vanwege de mogelijke komst van een nieuw industrieterrein. De motie is unaniem aangenomen. Overigens zei Gedeputeerde van Heugten dat er op dit moment weinig klachten uit Dorplein binnenkomen. Het is dus belangrijk , dat bewoners overlast van het vliegveld blijven melden.

De SP wil meer aandacht van de provincie voor de geluidsbelasting van omwonenden van de vliegvelden in Noord-Brabant waarover zij sinds kort bevoegd gezag is ( Seppe en Budel Dorplein). De fractie heeft in Provinciale Staten van SPgedeputeerde Johan van den Hout de toezegging gekregen, dat hij op korte termijn met een notitie komt, hoe de provincie gegevens van geluid en geluidsmetingen monitort en gaat handhaven. De SPfractie blijft de zaak nauwlettend volgen.